Daar is de lente: van stadsmeisje naar plattelandsmeisje.

Het afgelopen jaar was duidelijk een jaar van verandering: een nieuwe job, nieuw lief, nieuw huis, nieuwe omgeving, nieuwe mensen leren kennen, en noem maar op. Maar er is één verandering waar ik toch even wil bij stilstaan, en die waarschijnlijk ook niemand zag aankomen: ik ging van stadsmeisje naar plattelandsmeisje!
Verbijstering alom!

Het is natuurlijk te zien wat je als ‘platteland’ beschouwd. Maar als dat wil zeggen; een paar minuutjes wandelen en enkel nog maar weilanden, bossen en hier en daar een huis tegenkomen – I’m living there!

Ik kan ontzettend veel voordelen opnoemen – gaande van de rust, de ruimte, het groen – of nadelen – je moet voor bijna alles de auto nemen of “ik zit ver van mijn vrienden en familie”. Maar als ik er al bij al bij stil sta, weegt geen enkel nadeel op tegen hét grote voordeel: ik woon samen met de persoon waar ik mezelf oud mee zie worden, kindjes mee zie krijgen (!!) en de rest van mijn leven mee wil delen. Een verrassend veilig en rustgevend gevoel!

Geen zoektocht meer, geen gevoel dat ik mezelf moet bewijzen, geen onzekerheid. Ik kan gewoon ‘mijzelf’ zijn, en in alle rust mezelf  en ‘ons’ verder ontdekken. Een gevoel dat ik nog niet eerder heb ervaren. Heerlijk!

Eén van de zaken die ik onlangs – en beetje bij beetje – ontdekte, is mijn interesse in de natuur. Waar er in de stad slechts plaats was voor een vierkante meter groen, heb ik nu een  zee van ruimte om volop te experimenteren! Ik startte enkele maanden geleden met een paar zaadjes, die al snel uitgroeiden tot een klein keukentuintje.

Keukentuintje

Ja, het is zo dat ik ook mee surf op de hype van moestuinieren, maar des te beter toch? Meer keuze en inspiratie voor mij! 🙂

Gelukkig heb ik wel veel hulp van de vader van mijn partner, die al sinds zijn jeugd enorme oppervlakten bezet met groenten en fruit en mij de kneepjes van het vak leert. Nu de lente in het land is, is het namelijk tijd voor de volgende stap: mijn eigen moestuintje op het terras. Ik heb enkele bakken gekocht die samen goed zijn voor twee vierkante meter moestuin, en daar moet toch een beetje orde in komen. De ‘echte’ groenten (lees: aardappelen, sla, komkommer, tomaat, kool en fruit) krijgen we uit zijn moestuin. Ik vind het al mooi dat ik voorlopig start met kruiden en gemakkelijke groentjes. Ik ben alvast razend benieuwd!

Ik heb er een nieuwe hobby bij, dus wordt zeker vervolgd!

2 gedachten over “Daar is de lente: van stadsmeisje naar plattelandsmeisje.

    • Het heeft even geduurd, maar ik denk dat ik mijn draai gevonden heb 🙂 Je bent altijd welkom om mee te komen profiteren van mijn ‘oogst’ hihi

Plaats een reactie